Brodogradnja

Voditelj grupe

prof. dr. sc. Branko Blagojević

Suradnici

prof. dr. sc. Dario Ban
izv. prof. dr. sc. Boris Ljubenkov
doc. dr. sc. Josip Bašić
mag. ing. Martina Bašić

Opis područja istraživanja i specifičnih aktivnosti

  1. Projektiranje i gradnja naprednih plovila
  2. Numeričke metode za hidrodinamiku broda i mehaniku fluida
  3. Interakcija trupa i propelera

Opis laboratorija i opreme

  • 1 x 16 jezgrena radna stanica.
  • 1 x radna stanica s više grafičkih kartica.
  • Set za vakuumsku infuziju kompozitnih materijala.

Kontakti s akademskim i drugim institucijama

  • Universität für Bodenkultur, Institut für Geotechnik (IGT), Beč, Austrija
  • Kungliga Tekniska högskolan (KTH), Stockholm, Švedska
opis istraživanja

Autonomni SWATH brod za nadzor Jadranskog mora (ASSASS)

Opis istraživanja za razdoblje od 5 godina

Cilj istraživanja je razvoj autonomnog SWATH plovila (Small-Waterplane Area Twin Hull) za razne primjene kao što su istraživanja mora i podmorja, nadzor mora i obale, komunikacije, podrška drugim brodovima i pomorskim sustavima, itd. Za izvršavanje tako raznolikih zadaća potrebno je dizajnirati modularno plovilo kojem se pojedini moduli mogu mijenjati i dodavati ovisno o potrebama.

Predviđa se prva verzija plovila s modulom opremljenim senzorima za nadzor Jadranskog mora. Broj i tip senzora ovisit će o dostupnosti i mogućnostima. Nosiva struktura, podvodna torpeda i propulzijski sustav bit će fiksni za sve operativne namjene, a energetski modul te modul korisnog tereta (senzori, oprema, itd.) moći će se nadograđivati i izmjenjivati. Plovilo će biti pokretano propelerima pokretanim elektromotorima. Kao izvor energije koristit će se određena vrsta baterija. Cilj je da plovilo bude što dulje autonomno u energetskom pogledu što će se postići ugradnjom sustava za punjenje baterija na moru.

Drugi dio autonomije odnosi se na samostalno kretanje plovila po moru i promjeni lokacije ovisno o vrsti zadaće koja se trenutno obavlja. Odluke o tome donosit će računalni sustav instaliran na plovilu. Samo odlučivanje o promjeni lokacije ovisno je o raznim parametrima, od odziva mjernih uređaja do prelaza u sigurnije područje zbog vremenskih prilika ili drugih opasnosti. Dio tih informacija sustav će imati iz ugrađenih senzora, a dio u komunikaciji s centrom koji može i nadjačati odluke internog računalnog sustava. 

SWATH dizajn doprinijet će većoj stabilnosti plovila i manjim gibanjima na valovima što je povoljno sa stajališta funkcioniranja osjetljive mjerne, računalne i komunikacijske opreme. Dodatno, ovim dizajnom smanjuje se potreba promjene lokacije zbog valovitog stanja mora. Projektom se predviđa dimenzionirati trup i SWATH torpeda u podvodnom dijelu za izdržavanje valnih uvjeta na Jadranskom moru.