Automobili na vodikov pogon: Mogu li i ja kupiti jedan?

Predavač:

prof. Frano Barbir, FESB, šef katedre za termodinamiku, termotehniku i toplinske strojeve te voditelj laboratorija za nove termo-energetske tehnologije

Već se dugo vremena govori o vodiku kao gorivu budućnosti. Kad će više ta budućnost? Može li se negdje već kupiti automobil na vodikov pogon? Koliko košta?

Kako radi? Kako izgleda? Po čemu se taj automobil razlikuje od automobila na benzinski ili dizel pogon? Je li takav automobil bolji ili lošiji od električnog automobila? Odakle nam vodik? Je li vodik opasan?

Profesor Barbir je jedan od vodećih svjetski priznatih stručnjaka na području obnovljivih izvora energije, a posebno vodikove energije. Na njegovim projektima zaposleno je ili surađuje više od 20 stručnjaka i znanstvenika, a surađuje sa brojnim svjetskim tvrtkama poput Mercedesa, Alstoma, Boscha, kao i s domaćim Končarom. Njihov je rad prepoznala Europska komisija koja im je financirala nekoliko projekata. Za posljednji u nizu – koji se zove se Giantleap i u koji kreću sa znanstvenicima iz drugih europskih zemalja – Splićanima je odobreno 2,25 milijuna kuna, odnosno 296.000 eura. To je najveći iznos koji je Europska komisija ikad dosad izdvojila za neki znanstveni projekt u Hrvatskoj.

Natječaj je bio raspisan ovo ljeto, financiranje počinje 2016., a trajat će tri godine. Projekt ukupne vrijednosti 3,26 milijuna eura financira se iz programa Horizon 2020 Europske komisije, a vodi ga norveški institut Sintef. FESB je jedan od pet europskih instituta koji čine konzorcij. Riječ je o nastavku projekta Saphire u kojem FESB također sudjeluje, a cilj mu je produžiti trajnost motora na vodik koji bi se trebali ugrađivati u autobuse.

Za dobiti odgovore na sva pitanja o vodiku kao pogonskom gorivu dođite na Znanstveni kafić u Kavanu Lvxor u utorak 15.03. u 18:30h.

Alumni FESB

Kontakt: prof. Barbir 099 8260 107

15. ožujka 2016.

 od 18:30 do 20:00

Kavana Lvxor, Peristil

 

Kategorije